Sunday, September 26, 2010

Granny Square Cushion

Momenteel ben ik in de ban van de klassieke granny square. Er zijn zoveel leuke varianten te verzinnen, ik ben nog niet halverwege de ene als ik de volgende al weer heb bedacht en wil maken. Dit kussen is qua squares helemaal zoals die moest worden. Het enige wat niet goed ging is het formaat zoals je aan de onderkant kunt zien. Maar goed, niet alles kan goed gaan en hier verzin ik wel weer wat op. Wil je ook granny squares maken maar weet je niet hoe? Kijk hier voor een patroon en een foto tutorial.

At the moment I am obsessed by the classic granny square. There are so many possibilities, I am nog even half way a square when I have thought about the next square that I want to make. As far as the granny square goes it is totally the way it should be. As you can probably see, the only thing that went wrong is the size of it. But hey, not everything can go right and I'll work this out somehow. If you want to make granny squares but don't know how to make them, click here for a pattern and a photo tutorial.

14 comments:

  1. Grannies are great! There must be a zillion ways to make variations :)) Yours are beautiful!

    ReplyDelete
  2. Wat een leuk idee zeg!!! ik ben ook weer met een kussentje bezig. Nou een voor mezelf! In de kleuren van onze bank. Maar dit ook een leuk idee zeg, moet ik echt onthouden! Leuk he? Bloggen! Altijd weer opnieuw leuke ideeën!

    Groetjes San

    ReplyDelete
  3. Wat is je kussen leuk geworden. Zo zie je maar dat je niet altijd veel kleuren nodig hebt om iets moois te maken.

    ReplyDelete
  4. Ik vind hem helemaal leuk! En dat ie te groot was viel me pas op toen ik het las. Als je zo kijkt valt het helemaal niet op. Leuk gedaan!

    ReplyDelete
  5. dat is echt een mooie ! zo strak en toch granny ! origineel !

    ReplyDelete
  6. das kissen ist sehr schön , gruß martina

    ReplyDelete
  7. ik vind m helemaal leuk en het formaat is toch prima?
    heb je gezien dat je een schortje hebt gewonnen bij mijn give away, mail even je adres als je wil, fijne week

    ReplyDelete
  8. Je kussen is mooi geworden Annemarie

    groetjes Susie

    ReplyDelete
  9. Leuk is ie wel. Ik ben ook helemaal in de ban van de Grannies en dat niet alleen, ook van de Larksfootstitch.
    Groetjes

    ReplyDelete
  10. Ik heb je weblog sinds dit weekend ontdekt. Erg leuk, vooral dat er haakpatronen in zitten. In de jaren 80 was ik een goede breister. Daarna jarenlang niets meer gedaan. Nu ben ik sinds kort gaan haken.
    Allemaal nog erg sinpel, maar ik ga eens lekker veel op dit weblog afkijken.
    Ik zie helemaal niets wat fout is aan dit kussen!!!!

    ReplyDelete
  11. Jee wat een leuk idee, een klassiek patroon in een modern jasje, prachtig kussen geworden Annemarie!

    groetjes van Margreet

    ReplyDelete
  12. Ik vind het een erg mooi kussen!

    ReplyDelete