Sunday, March 24, 2013

New blanket!























Dekens maken vind ik erg leuk om te doen, dus toen ik er onlangs weer tijd voor had ben ik meteen op zoek gegaan naar een mooi patroon. Ik wilde eigenlijk graag een granny deken maken, maar ik had geen zin in het aan elkaar naaien of haken van al die vierkantjes. En zo kwam ik bij dit patroon terecht van Lucy van Attic24. Het begin is even goed opletten, maar als je eenmaal een stuk op weg bent is het heel eenvoudig. Voorlopig ben ik wel even onder de pannen met dit project, want ik wil deze deken echt lekker groot maken. Ik heb ongeveer 160 steken opgezet met een haaknaald 4mm en Drops Paris, dus het gaat een aardig brede deken worden. En alhoewel het natuurlijk allang lente had moeten zijn met lekkere temperaturen is het nu zo koud dat een deken op schoot hebben nu helemaal niet erg is.

I love making blankets, so when I had a little spare time just recently I started looking for a fun pattern. Actually I wanted to make a granny blanket, but I didn't feel like crocheting or sewing all squares together. And so I ended up with this pattern from Lucy of Attic24. In the beginning you have to pay attention a little, but once you've made a few rows it's pretty easy. I'll be busy with this one for some time I guess, because I want to make a nice big blanket this time. I've casted on about 160 stitches with a crochet hook size 4mm and Drops Paris, so it's going to be a pretty wide blanket. And although it's supposed to be Spring and lovely weather in The Netherlands, it's very cold here so it's nice to have this blanket on my lap right now.

19 comments:

  1. Leuk!! Succes, ben heel benieuwd :)

    Liefs, Daphne

    ReplyDelete
  2. Your blanket is beautiful!! Love the colors.

    ReplyDelete
  3. Mooi Annemarie, prachtige kleuren, vooral met dat wit afgewisseld.

    Liefs Jann

    ReplyDelete
  4. Wat leuk overal die fleurige dekens voorbij zien komen.

    ReplyDelete
  5. leuk zeg en net wat je zegt een stuk deken over je heen is alleen maar lekker nu

    lieve groet jenneke

    ReplyDelete
  6. Enorm leuk zeg, en een deken kunnen we tegenwoordig het hele jaar door gebruiken he..zelfs nu nog brrr.
    Lieve groet Hester

    ReplyDelete
  7. Hahaha, ja dekens maken is geen straf nu! Vraagje: vind je niet dat de deken héél zwaar wordt van Drops Paris? Kan ik mij zo voorstellen namelijk. Benieuwd hoe jij dat ziet.
    Groetjes,
    Esther.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hi Esther, ja, het is wel zo dat de deken best zwaar wordt. Maar ik vind dat juist heel fijn aan een deken. Bij het haken vouw ik 'm altijd een paar keer op en dan keer ik de deken tijdens het haken af en toe om. Zo hoef ik niet telkens een heel uitgevouwen ding te verslepen zeg maar (ik hoop dat dit een duidelijke uitleg is hihi).
      Groetjes, Annemarie

      Delete
  8. Mooie kleurencombinatie en wellicht ook heel lekker warm (ideaal voor dit pokkeweer)

    Ik ben ook verzot op dekens.Ons huis ligt er vol van (in elke kamer wel een) maar meestal doe ik patchwork van stofkes. Gehaakt heb ik ze twee keer en telkens grandioos mislukt. Om de een of andere reden gaan ze zo scheef hangen en zijn ze meteen uit model. (waarschijnlijk combinatie van gebrek aan ervaring + gebrek aan geduld).

    een aantal patchworkdekens vind je op:

    http://homeiswherethedachshundis.blogspot.be

    onder het label "patchwork".

    ReplyDelete
  9. I'm sure this blanket will become an eyecatcher! It's already so beautiful now, lovely color combination :-)

    ReplyDelete
  10. Wat een super mooie deken gaat dat worden!

    Lekker warm met dit weer :-)

    Groetjes Ingrid.

    En natuurlijk succes met haken!

    ReplyDelete
  11. Lyk of die Granny Stripe weer die rondte begin doen! Hou van die wit wat jy so herhaal. Ek haak dit nou in enkel-kleurstrepe met bietjie wit en swart tussenin.
    Bly warm!

    ReplyDelete
  12. Lovely colour combination....

    ReplyDelete
  13. Woei, wat een lekkere mooie warme deken!!!

    ReplyDelete
  14. Hoi Annemarie,
    Ik heb een vraagje. Ik heb me ook geabonneerd op het simply Crochet magazine. Het 1e nummer dat ik zou ontvangen is die van 7 maart. Ik heb hem nog steeds niet. Heb jij nummer 3 al ontvangen?
    Groetjes Cindy

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hi Cindy, ja, ik heb nummer 3 al ontvangen. Al een week of twee geleden volgens mij. Wat gek dat je 'm niet gehad hebt. Misschien even een mailtje sturen?
      Groetjes, Annemarie

      Delete
  15. Lekker zo'n dikke met dit weer. En de kleurtjes passen toch al wel goed bij de lente!

    ReplyDelete
  16. Mooie kleurencombi! Succes met deze megaklus.

    Groetjes Tamara

    ReplyDelete