Sunday, April 21, 2013

Plans

























Ik had dit weekend allemaal leuke plannen. Ik zou met een collega een gebakje gaan eten zaterdagmiddag, en ik zou gezellig een avondje gaan haken bij een vriendin op de bank. En daar tussenin had ik nog allerlei andere leuke dingen willen doen. Maar dat viel allemaal in het water toen ik vrijdagavond opeens de griep kreeg. Dus ik at geen gebakjes en haakte helemaal niets. Maar gelukkig was ik vandaag weer een stukje opgeknapt, dus zat ik fijn in het zonnetje en kocht ik wat bloemetjes voor op het balkon. Een heel anders weekend dan gepland, maar uiteindelijk gelukkig toch ook nog even fijn.
Maar waar ik dus mee verder wilde dit weekend was de deken hierboven waar ik een tijdje geleden aan begonnen ben. Dat was toen ik met deze deken (klik hier) niet verder kon omdat ik geen witte katoen meer had. Dus nu ben ik met twee dekens tegelijk bezig. Ik ben bij twee projecten altijd een beetje bang dat een van de twee in de bak komt met projecten-die-nooit-af-komen, maar dit keer ga ik mezelf verbieden om met iets nieuws te beginnen tot ze allebei af zijn. Oh wacht, ik bedenk me net dat ik met nog een deken ben begonnen afgelopen week... als dat maar goed gaat! :-)

I had a lot of fun plans this weekend. I was going to eat cake with a colleague on Saturday-afternoon, and I was going to visit a friend on Saturday evening and we were supposed to crochet all night. And somewhere in between I had a lot of other fun things to do. But that all came to an early end when I got the flue on Friday night. So I didn't eat cake, and I didn't crochet at all this weekend. But luckily I felt a little better today, so I enjoyed the sunshine a little and I bought a few flowers for my balcony. A totally different weekend than I had planned, but after all it had a nice ending.
But what I wanted to work on this weekend was the blanket on the picture above. I started working on it some time ago. That was shortly after I couldn't finish this blanket (click here) because I ran out of white cotton. So now I'm working on two blankets at the same time. When I'm working on two projects at the same time, I'm always a bit scared that one of them is going to end up in the basket with UFO's (UnFinishedProjects). But this time I don't allow myself to start on something new before I've finished both. Oh wait... I just realised that I've started working on another blanket this week... Oh boy, let's hope I'll finish all three of them! :-)

15 comments:

  1. Ik ben toevallig ook met een leuke 'ripple' deken bezig. Vol goede moed begonnen, maar zal wel een meerjarenplan worden haha. Succes met jouw projecten en goed te horen dat je weer een beetje opgeknapt bent. Groetjes, Lotte

    ReplyDelete
  2. Oh dear I hope you feel better soon but keep up with those adorable blankets x

    ReplyDelete
  3. Wat vervelend voor je. Tja, griepkomt nooit gelegen. Hopelijk knap je weer snel helemaal op. Dan neem je gewoon een nieuw weekend voor al die leuke dingen en voor het haken van die twee dekens. Ze worden allebei te mooi om niet af te maken.

    Succes met de dekens,

    Margaret

    ReplyDelete
  4. Nou beterschap dan, en niks in de bak gooien, gewoon afmaken!

    ReplyDelete
  5. oww ja.. ik heb soms projecten die ik niet meer zie zitten.. maar in een bak die NOOIT meer af komt, nou nee!!
    na een maand of wat, ga ik er weer mee verder.. improviseer of pas aan.. maar AF komt alles!

    ReplyDelete
  6. Love the colors of your blanket in the above image and also the old one in the link:) waiting to see the third one. I am sure they will all turn successfully into pretty ones. I wish you luck for the same :)

    ReplyDelete
  7. Ben met 2 grote projecten bezig en ik wil ze alleen maaaar af hebben,ha,ha....bij mij blijft dat niet liggen omdat ik uit kijk naar het eindresultaat en 400 rondjes met de hand aan elkaar zetten staat me ook nog niet tegen nu ik op de helft ben ondanks ik toch iemand ben die liever een haaknaald als naald en draad in haar handen heeft,ha,ha...Maar de bloem die meer en meer opbloeit in mijn kleed fascineert me alleen maar en ik kan niet wachten tot ze'uitgebloeid'is,ha,ha....

    grtzzzz

    Angeline

    ReplyDelete
  8. Ik ben gek op rippels, leuk!! En geef jezelf genoeg tijd om de dekens af te maken, dan komen ze niet op die nare stapel.
    Groetjes!

    ReplyDelete
  9. he wat sneu voor je zeg

    hi hi leuk he allemaal projecten, ik ben bezig met een arne en carlos bloemen sprei maar heb nu ook even tussen door een omslagdoek gemaakt.....
    mooi die rippels
    liefs jenneke

    ReplyDelete
  10. Ook ik ben aan een deken bezig van GrannySquares... nog 70 blokken te gaan en dan kan ik m in elkaar gaan zetten,maar eerst....alle draadjes instoppen. Wil m eigenlijk wel klaar hebben als mijn man de tuin overkapping klaar heeft. Gezellig zomeravondje onder de deken,glaasje wijn, nieuw haakproject. Laat die zomer maar komen!!

    ReplyDelete
  11. Mooi mooi mooi! Fijn dat je je weer beter voelt.
    Ripples haken is heerlijk, mijn deken is ook af. Als ik moet nadenken of een rustmoment nodig had ga ik steevast ripple dekens haken heb ik gemerkt : )

    ReplyDelete
  12. Espero que ya estes mejor de la gripe! la manta se ve maravillosa con esos colores, me encanta es super bonita!
    Abrazos!

    ReplyDelete
  13. amazing !
    Greetings from Poland :)
    Katarzyna



    www.sajuki.blogspot.com


    ReplyDelete
  14. Ik heb vorige week één ripple baan begonnen en hij ligt nu al in de bak :P. Misschien moeten we er een wedstrijdjes van maken :P

    ReplyDelete
  15. Heel herkenbaar:)
    Ik verplicht mezelf dan gewoon om te genieten van zoveel leuks....
    Liefs Theetje...

    ReplyDelete